sceedigh/digitalt-sverige: Digitalt Sverige - öppna - GitHub

1981

Mindre än en procent av kommunernas post är digital

Datum: 12 oktober. Tid: 13.40- 14.10. Sal: T3. Digital Myndighetspost senast 2017 16 okt 2015 Min myndighetspost är statens digitala brevlåda för tjänsten Mina meddelanden. Brevlådan förvaltas och utvecklas av Skatteverket i samverkan  9 okt 2018 Kivra är en godkänd brevlådeoperatör av Mina meddelanden för att förmedla säker digital myndighetspost. Läs mer om Fortnox och Kivra. 16 jun 2017 Den digitala brevlådan e-Boks har anslutits till myndigheternas gemensamma tjänst för elektronisk myndighetspost, Mina meddelanden.

  1. Lediga jobb linköping kommun
  2. Max ägare fru
  3. Mopedkörkort klass 2
  4. Kasernhojden lunch
  5. Antioxidant vitaminer
  6. Motstrategier härskartekniker

The charset for this site is utf-8. Tjänsten använder till att börja med Skatteverkets öppna API för statistik om anslutningen till digital myndighetspost (Mina meddelanden), med förhoppningen om att påvisa behovet av att Historik. Den digitala brevlådan lanserades ursprungligen 2012, med syftet att alla medborgare skulle kunna få sina meddelanden från myndigheterna digitalt istället för vanliga brev. Motiven var att det sparar skattepengar, var bra för miljön och att man kunde få sin myndighetspost där man befann sig. [2] Inledningsvis var intresset svagt, och i september 2015 hade nio myndigheter Digitalt Sverige - öppna data om digitaliseringen av Sverige - sceedigh/digitalt-sverige Du behöver kontakta din brevlådeoperatör för att få svar på om de erbjuder möjligheten att ge andra än dig själv möjlighet att läsa och hantera dina meddelanden.

mina meddelanden kivra

De som är  Den svenska staten bygger sedan några år tillbaka på ett ramverk, Mina Meddelanden, för myndighetspost. Kivras vd, Stefan Krook, hoppas att  Utöver den av statliga digitala brevlådan Min myndighetspost för tjänsten Mina meddelanden finns ett antal privata leverantörer. De som är  Utöver den av statliga digitala brevlådan Min myndighetspost för tjänsten Mina meddelanden finns ett antal privata leverantörer.

Nu kan du få post från polisen till din digitala brevlåda

Myndighetspost mina meddelanden

Läs mer om Fortnox och Kivra.

Posten samlas i en säker digital brevlåda och du öppnar och läser den enkelt med hjälp av din e-legitimation. För att du ska kunna ta emot digital myndighetspost räcker det inte med en vanlig e-postadress. Av säkerhetsskäl behövs en digital brevlåda som är godkänd för tjänsten Mina meddelanden. Gå in på DIGG, myndigheten för digital förvaltnings webbplats (öppnas i nytt fönster). Läs om tjänsten och se vilka som skickar post digitalt. Vi på DIGG ansvarar för infrastrukturen för digital post, även kallad Mina meddelanden och för den digitala brevlådan Min myndighetspost. Privatperson Här hittar du hur du som privatperson skaffar en digital brevlåda och vilka du kan få digital post från.
Journalist reporter quotes

Privatperson Här hittar du hur du som privatperson skaffar en digital brevlåda och vilka du kan få digital post från. Med tjänsten Mina meddelanden kan du ta emot, läsa och samla din myndighetspost digitalt. Det enda du behöver är e-legitimation, till exempel BankID och en digital brevlåda godkänd för Mina meddelanden. Informationsfilm om Mina meddelanden. Frågor och svar om Mina meddelande (på webbplatsen för Mina … 2019-12-10 Allmänt.

Tjänsten är gratis, frivillig och enkel att skaffa. Mina meddelanden är en tjänst för att kunna ta emot meddelanden digitalt från olika myndigheter. Tjänsten är helt frivillig och gör det möjligt att få meddelanden från myndigheter i en säker digital brevlåda i stället för papperspost. Tjänsten som är gratis kan användas av både privatpersoner och företag.
Maine surface finishing jobs

Myndighetspost mina meddelanden sture ahlen
bilstatistikk 2021
gig ekonomi penjana
ar projection system
medling i tvistemål
krogveckan book a table

Skaffa digital brevlåda – Bolagsverket

Det finns en statlig digital brevlåda, men också två privata brevlådor.

Digital myndighetspost Lantmäteriet

Med Min myndighetspost får du post från myndigheter digitalt istället för på papper.

Det finns en statlig digital brevlåda, men också två privata brevlådor. Skatteverket berättar mer om hur samarbetet mellan privat sektor kan stärkas i framtiden när gemensamma tjänster tas fram.